Xperia Z2 6.0.1 | 23.5.A.1.291 Root ve Recovery

Xperia Z2 6.0.1 | 23.5.A.1.291 Root ve Recovery

Xperia Z2 6.0.1 Root, Xperia Z2 Root, Xperia Z2 Root 6.0.1, Sony Xperia Z2 D6503 Marshmallow 6.0.1 Root, Sony Xperia Z2 D6502

————————————————————————–

Yapılan root işleminin sorumluluğu tamamen kullanıcılara aittir. Root’lama sırasında veya sonrasında ters giden bir şeyler olursa Flashtool ile Orijinal Stok Rom atarak ya da Xperia Companion programı ile yazılım onarımı yaparak orijinal, rootsuz, garantili haline geri döndürebilirsiniz. Tarafımca 2 kez başarılı bir şekilde denenmiştir. D6502 modelinde bile çalışıyor.

Xperia Z2 nin Android 5.1.1 sürümüne kadar çeşitli yöntemler ile sürüm düşürmeye gerek kalmadan(downgrade) root atılabiliyordu. Özellikle Kingroot yöntemi ile tek tıkla kolayca halledilebiliyordu. Android 5.1.1  güncellemesinden sonra root atmak için cihazı 5.0.2 sürümüne düşürüp root atıp, internetten indireceğiniz önceden hazırlanmış pre-rooted romları recoveryden flashlayıp tekrar sürümünüzü yükselterek, en güncel sürümü rootlu olarak kullanabiliyorduk. Ancak  hem bu kadar uzun vakit alan hem de rom yüklediğinizde uygulamalarınızın ve ayarlarınızın silinmesinden endişe etmek root atmaktan caydırıyordu.

keep-calm-and-root-your-android-5

Downgrade yapmadan Android 6.0.1 23.5.A.1.291 sürümüne nasıl root atılır?

Bu konu hakkında hiçbir Türkçe kaynak bulamadım. Size XDA Forum‘dan birinin bulmuş olduğu yöntemi aktaracağım. Bu yöntemin olayı kernel’in sürümünü düşürmekten geçiyor. Yapacağınız bu işlemler telefonunuzda bulunan hiçbir ayar ve uygulamayı etkilemez. Neyse çok uzatmadan adım adım anlatıyorum.

1) Telefonunuzun Ayarlarından Geliştirici Seçeneklerini aktif edin. Bilmeyen yoktur herhalde.

2) USB hata ayıklamasını açın.

3) 291 kernelini ve SuperSu’yu daha sonra geri yüklemek için sd kartınıza atın.

4) Telefonunuzun bilgisayar bağlantısını kesin.

5) Bilgisayarınıza Flashtool kurun. (Önerilen sürüm 0.9.18.6)

6) Windows 8, 8.1 ya da 10 kullanıyorsanız “Sürücü imzası zorlamasını” devre dışı bırakarak oturum açmalısınız.

-Bunun sebebi bir sonraki adımda kuracağımız driverlar için sorun teşkil etmesidir.

7) Flashtool’u kurduğumuz klasörü (Varsayılan -> C:\Flashtool\drivers) açıp Flashtool-drivers.exe kurarken karşınıza gelen seçeneklerden Flashmode Drivers, Fastboot Drivers ve Xperia Z2 Device Driver’ı (Dikkat! 2 tane Z2 Driver var, ikisini de seçin) seçip kurulumu tamamlayın. Karşınıza çıkacak güvenlik uyarılarına aldırmayın.

8) Şimdi driverlar düzgün yüklenmiş mi kontrol edelim. Telefonunuzu kapatın, Flashtool’u açın ve Flashmodda bağlayın. Device Connected with Flashmode yazısını görüyorsanız devam edebiliriz. Eğer görmüyorsanız birkaç kere daha deneyin olmuyorsa 6. ve 7. adımları tekrar gözden geçirin.

Flashmode: Telefonunuz kapalı iken ses kısma tuşuna basılı tutarak bilgisayara bağlarsanız bu moda girer.

Fastboot mode: Telefonunuz kapalı iken ses açma tuşuna basılı tutarak bilgisayara bağlarsanız bu moda girer.

9) Telefonunuzu Flashmoda alarak D6503_23.5.A.0.575_kernel.ftf dosyasını Flashtool programı ile flashlayın, gelen scripte evet diyin.ekran-alintisi

En sık yapılan yanlışlardan biri de bu adımdır. Eğer KERNEL yazan kutucuğu işaretlerseniz o seçtiğiniz seçeneği hariç tutar amacımız zaten kernel kurmak. O yüzden resimdeki gibi Flashlayın.

Eğer 575 kernelini başarılı bir şekilde yüklemiş iseniz Ayarlar > Telefon hakkında > Çekirdek sürümü kısmında 3.4.0-perf-g43ea728 yazar. Başarısız ise 3.4.0-perf-gc14c2d5 yazar.

10) (NEW) Recovery_for_MM575-291v5.zip arşivini bilgisayarınıza çıkarın. Telefonunuzu bağlayın. 2. adımı uyguladığınızdan emin olun. install.bat dosyasını çalıştırın. Telefonunuza gelen izine onay verin. Aşağıdaki satırlarda Rebooting into TWRP recovery yazısını gördüyseniz tamamdır.

Telefonunuz otomatik olarak recovery modda başlayacaktır. Her ihtimale karşı, telefon açılırken Sony yazısı geldikten birkaç saniye sonra kısa bir titreşim ile birlikte yeşil renkte led yanacaktır. Bu esnada ses kısma tuşuna basarsanız ledin rengi pembe/mor a dönüşecek ve Recovery mod açılacaktır.

11) Recovery modda Install diyerek 3. adımda sd kartınıza attığınız SuperSu kurulumunu yapın ve çıkmadan 291 kernelini kurun. Sistemi yeniden başlatın.

12) Ve artık Root erişiminiz var.

OPSİYONEL: eXistenZ v5.6.5 FINAL Rom | Marshmallow 23.5.A.1.291 | Xperia Z2

Xperia Z2 6.0.1 | 23.5.A.1.291 Root ve Recovery” için 37 yorum

  1. fotoğraf ekleme şansın varmı benim flashtool ftf dosyasını görmüyor ama bi önceki sürüm ile kernel flashladım ama bi sonraki adımdada inbat ile root atamadım ve ayarlar kısmından geldiğimde kernel 291 hala telefon kapanıyor ama normal olarak acılıyor recorvery deil

    Beğen

    1. Güncel flashtool programını kullanın. 9. adıma resim ekledim. Eğer 575 kerneli başarılı bir şekilde yüklendiyse diğer adımlar da herhangi bir sorun ile karşılaşmamalısınız.

      Beğen

  2. Merhaba yazınızı iyice okudum ve adımları tek tek uyguladım. 10. adımda bat dosyasını çalıştırdım daha sonra telefon kapandı fakat recovery moda geçmedi. Dediğiniz gibi tekrar tekrar sony yazısı geldikten sonra ses kısma tuşuna bastım ama yine de recovery moduna girmeyi başaramadım. Her defasında telefon normal olarak açılıyor.

    Beğen

    1. Mutlaka bir adımı eksik veya yanlış yapıyorsunuzdur. Yazdıklarım içinde hiçbir eksik bilgi yok. Adımları baştan alarak dikkatli bir şekilde tekrar uygulamanızı rica ediyorum.

      Beğen

  3. hocam 10. adım da install bat ı çalıştırıyorum rebooting into twrp recovery diyor fakat telefon recovery olmadan normal olarak başlıyor sıkıntı nedir

    Beğen

  4. Hocam 10. Adıma kadar sorunsuz geldim. Ama telefon kapanıp recovery modunda açılmıyor. Dediğiniz gibi ses kısma düğmesine basıyorum ama olmuyor.

    9.adimda belirttiğiniz üzere kontrol ettiğimde kernel numaramin değişmiş olduğunu görüyorum. Yani 9.adimda bir sıkıntı yok.

    Recovery moduna nasıl girebilirim?

    Beğen

    1. O halde 10. adımda sorun yaşıyorsunuz.. Recovery 10. adımda yapacağınız işlemler sonucu yükleniyor. Arşivi C ana dizinine çıkarın ve tekrar deneyin. Bazen yönetici olarak çalıştırınca da hata verebiliyor. Normal olarak çalıştırın. Bu arada telefonunuz bilgisayara bağlı olmalı ve usb hata ayıklama da açık olmalı. İşlemler bittiğinde telefon otomatik olarak kapanıyor, hiçbir tuşa basmasanız bile direkt recovery’nin açılması gerekiyor.

      Beğen

  5. Hocam öncelikle çok teşekkür ederim emeğine sağlık. TWRP’yi yüklüyorum root yapıyorum herşey güzel ancak tekrar 291 kernel yükleyemiyorum twrpden yüklüyorum yine ancak olmuyor neden acaba.

    Beğen

    1. 291 kernelini son aşamada TWRP den yükleyeceksiniz. İsterseniz adım 9 dan başlayarak tekrar bir deneyin. 291 kerneli yerine farklı bir dosyayı kurmaya çalışıyor olabilirsiniz.

      Beğen

  6. kardeşim birde 7.1.2 custom rom var z2 için onu da anlatırmısın acaba bir bak videolara xda’ya ben birşey anlamadım yabancı dil yok.

    Beğen

  7. Eline emeğine sağlık oldu
    Size tavsiyem yazılar gözünüzü korkutmasın başlayınca yapıyorsunuz antiyi kapatmanız gerekiyor ama

    Liked by 1 kişi

  8. Merhaba;
    Öncelikle bu adım adım ve Türkçe klavuz için teşekkürler. İlk kernel yüklemesi denememde “The bundle does not match the connected device.” hatası aldım. Biraz araştırma yaptıktan sonra sorunun “flashtool” versiyonundan kaynaklandığını, bir önceki sürüm olan “0.9.18.6” verisyonu ile yükleyince çalıştığını öğrendim. Bu uyarıyı alanlar versiyona dikkat etmeli. Root kilidi şu an sorunsuz olarak açıldı. Tekrar teşekkürler…

    Liked by 1 kişi

  9. Hallo, ich wollte mich bei dir bedanken. Alles was ich im Netz gefunden habe war Schrott. Keiner hat es so gut erklärt wie du. Nochmal ein ganz großes Danke an dich.

    Liked by 1 kişi

    1. Sorun yaşayanların yaptıkları hatalar;

      1-) Flashtool sürümünüzün 0.9.18.6 olması öneriliyor. Güncel versiyonlar sorun çıkartıyormuş.

      2-) Sürücü imza zorlaması devre dışı bırakılmadığı için Windows telefon sürücülerini tanıyamıyor.

      3-) 10. Adımda telefon açık olacak ve usb hata ayıklama iznine onay verilecek.

      4-) 10. Adımda bazıları eski sürüm recoveryi yükleyerek hatadan kurtulduklarını söylüyorlar ama deneme şansım olmadığı için bilemiyorum. İsterseniz deneyebilirsiniz.

      https://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3839417&d=1470917543

      Beğen

  10. SU linki hata veriyor
    hata “Dangerous File Blocked”… bilginize buluta vs. reupload yapamazmısınız ???

    Beğen

  11. Elinize emeğinize sağlık. İşlemleri uzun uzun ve dikkatlice okuduktan sonra ben başardım. Yukarıda yorumlarda bir arkadaş video paylaşmış o videonun da yardımı dokundu. İlk defa yapanlar o videodan takip edebilirler ki bende ilk defa root atmış oldum. Bence bu videoyu sayfaya yukarıya sabitlemelisin abi. https://www.youtube.com/watch?v=WlmJuNXbP8w

    Liked by 1 kişi

Yorum bırakın